Niepubliczne Przedszkole „Tom Bombadil”
istnieje w Grudziądzu od 2001r. i ma swoją siedzibę przy ulicy Gąsiorowskiego 4.
Z założenia jest ciepłym, przyjaznym przedszkolem, w którym kładzie się nacisk na indywidualne prowadzenie dziecka.
Atmosfera w nim stworzona sprzyja szybkiemu zadomawianiu i zaprzyjaźnianiu się dzieci między sobą. Nauczyciele (ciocie i wujkowie) pracujący tutaj przywiązują dużą wagę do tworzenia pozytywnych więzi, zarówno pomiędzy dziećmi, jak i pomiędzy dziećmi a dorosłymi.
Przedszkole można określić mianem „ekologicznego”. Drewno, wiklina, ceramika, kamień, wełna i naturalne zabawki (tzw. zabawki niespecyficzne) charakteryzują i definiują przestrzeń sal i zachęcają do aktywności.
Dzieci wychowują się
w grupach zróżnicowanych wiekowo, dzięki temu nabywają ważnych umiejętności społecznych: odpowiedzialności, troskliwości, tolerancji i wyrozumiałości.
Dzieje się to często w sposób spontaniczny i naturalny, bez ingerencji nauczyciela.
Młodsze dzieci mają na co dzień okazję obserwować i naśladować dzieci starsze, a starsze otoczyć opieką i uczyć dzieci młodsze.
Praca wychowawcza i dydaktyczna w przedszkolu opiera się na rytmach i zwyczajach, co oznacza cykliczną powtarzalność proponowanych zajęć i zachowań.
Ma to na celu budowanie w dzieciach poczucia bezpieczeństwa oraz umiejętności odnajdowania się w czasie i przestrzeni.
Podczas zabawy dowolnej, która stanowi bardzo ważny element rytmu dnia, nauczyciele są aktywni i proponują dzieciom różne
ciekawe zajęcia:
- gospodarcze (m.in. kiszenie kapusty, suszenie owoców)
- praktyczne w drewnie (piłowanie, szlifowanie, woskowanie)
- w wełnie (kręcenie sznurków, wyplatanie torebek)
- w tkaninach (szycie krasnoludków, myszek, laleczek)
Nauczyciele Przedszkola „Tom Bombadil”
wychowują dzieci w stałym kontakcie i porozumieniu z rodzicami, co oznacza codzienne rozmowy o dzieciach oraz cykliczne spotkania pedagogiczno-warsztatowe.
W ten sposób Przedszkole, jest nie tylko miejscem, gdzie pozostawia się dzieci na kilka godzin, ale miejscem, które generuje żywą społeczność.
Prowadząc przedszkole widzę to, że jest wielu rodziców, którym zależy na zapewnieniu swoim dzieciom optymalnych warunków do rozwoju, rodziców, dla których ważny jest profesjonalizm, a także serca u nauczycieli prowadzących ich dzieci.
Wierzę, że pobyt Państwa dzieci w moim przedszkolu wyposaża je w najcenniejszy kapitał na przyszłość, jakim jest: prawda o samym sobie i świecie, samoakceptacja, wiara we własne możliwości, aktywność, otwartość, twórcze myślenie, wrażliwość społeczna, szeroki zasób wiadomości i umiejętności.